2 Haziran 2015 Salı

İpekle İlk Tatil Cote de Azur Nice

İpekle ilk yurt dışı tatilimizi yaptık. 4 kafadar arkadaş ve 2 bebek dolu dolu 4 gün geçirdik. Rotamız Fransanın Güneyinde yer alan Avrupa Jet Sosyetesinin tatil mekanı Nice oldu. Burayı tercih etmemizdeki sebep hem güvenilir olması hemde bebeklerle birlikte gittiğimiz için rahat olması. Çok doğru bir tercih yaptığımızı gidince anladık zaten. Avrupa sosyetesi boşyere tercih etmiyormuş. Keyifli bir tatil yazısı çıktı hadi bakalım..

Bizim tatilden beklentimiz keyifli vakit geçirmek kafelerde durup kahve içmek bol bol yürümek kahkaha ve bol muhabbetti..

Nice bunun için muhteşem bir yer.. Denizin mavisi, doğanın yeşili, gün batımının kızıllığı, kumsalların sarı pırıltıları insanın içini açıyor..

Her biri küçük bir Avrupa sarayı gibi işlenmiş evlerle bezeli bölgenin dar sokaklarında, doğanın her rengi bizi ayrı bir süpriz ile karışladı. Biz bu sürprizi çok sevdik.

Riviera’nın kraliçesi demişler Nice için.. Bunun en önemli sebebi şık bir şehir olması muhtemelen.. İklimi ılıman olduğu için yaz kış tercih edilebilir olması da Nice için önemli.

Nice de sahil şeridinde yer alan bu koltuklara bayıldım.. Bizde sahilden bi kaç metre uzaklıkta bulunan bankların aksine bu koltuklar manzara izlemek isteyenler için harika bir seçim. Kimi kitap okuyor kimi denize girenleri izliyor kimi de manzaraya dalmış.. Düşündüm de bizim Bebek sahiline ne çok yakışır bu koltuklar..

Nice tam beklediğim sıcaklıkta.. Türk turist hiç görmedim illaki vardır ama bize denk gelmedi. Genelde Avrupalı yaşlılar tatil için gelmiş. Çocuk ya da bebek nerdeyse hiç yoktu.

Monaco

Nice e gitmişken sembolik bir ülke olan Monacoyu da görmeliyiz dedik oraya da gittik .

Monaco minicik bir ülke.

Yürüyerek 1 saatte dolaşabilirsiniz.

Tatlı kafeleri ve minik alışveriş yerleri var. İnsanlar mutlu ve sevecen. Montecarloya bebekten dolayı geçemedim ama orası da çok güzelmiş. Giderseniz mutlaka oraya da uğrayın.

Avrupalı birçok turist tatil için gelmiş. Türk turist bizden başka görmedim Türkler sanırım pek tercih etmiyor. Şehir güvenli ve tertemiz. Yerlere çöp atmak yasak görülürse para cezası var bu da caydırıcı sanırım.
Muhteşem bir manzarası var insanın içini açan. Biz İpekle çimlerde oynadık.. Parkta yürüdük ve tertemiz havayı içimize çektik.

Cannes

Hazır geldik Cannes çok yakın oraya da gidelim dedik.

Cannes Nice gibi bir sahil şehri. Uzun bir sahili yürüyüş yolu ve birçok kafe ve restoranı var.

Elit bir şehir bunu sahilde yer alan mağazalardan ve restoranlardan anlıyorsunuz.

Cannes benim için hayal kırıklığıydı.. Ben sanırım gözümde çok büyüttüm. Film festivali olduğu için bu haftada final olduğu için aşırı kalabalıktı. Dünyanın her yerinden festivale gelmişler. Sokakta yürümek bile imkansızdı. Tekrar gitmek lazım ama bu sefer sakin zamanda..

Sokaklarda yürüyen herkes birbirinden şıktı sanki moda dergilerinden çıkmış gibiydi. Biz ise turist halimizle biraz eğreti kaldık ama olsun o kadar :)

Saint Tropez

Eee madem sosyeteyiz St Tropez adasını görmeden dönersek ayıp olur dedik ve oraya da gittik. Dolu dolu bir tatil yaptık anlayacağınız. Saint Tropez de çok kısa kaldık aklımız da orada kaldı. Çok huzur dolu tatlı bi yer tadını alamadan geri döndük. Sırf deniz tatili için gitmek lazım. Küçük tatlı bir sahil şehri. Söylendiği üzere dünyanın en güzel kızları ve en yakışıklı erkekleri en güzel arabaları burda görmek mümkünmüş. Biz çok az kaldığımız için bişey göremeden döndük :(

Bebekle Tatil

Bebekle tatil yapmak 2 katı daha zor oldu. Bi kere zorluğu gitmeden başladı o kadar çok ıvır zıvır eşyası varki bavulda bana yer kalmadı. Uçakta bebeği zaptetmek apayrı bir yazı konusu. 1 çanta oyuncak aldım yanıma her 2dk da 1 yenisini çıkardım hepsini yere attıktan sonra insanların saçı kolu bacağı ile oynadı. Bebeğin açlığı, uykusu derken zaman su gibi akıp geçti. 3 saat yolculuk hem kısa hem çok uzun sürdü anlayacağınız ama çok keyif aldım.
Şunu söylemeden geçemeyeceğim tatilde fiziken yoruldum illaki fakat hiç bir tatilde ruhum bu kadar dinlenmedi. Terapi gibi geldi. İpek için de çok iyi oldu çünkü İpeğin İstanbulda çok düzenli bir hayatı var tabi bu ne kadar doğru tartışılır. Acaba hata mı yapıyorum diye zaman zaman düşünüyorum. İpeğin uykusu İpeğin banyosu İpeğin açlığı herşey çok düzenli ben bütün hayatımı İpeğin rutinine göre ayarlıyorum. Hal böyle olunca İpek bu düzen dışında hareket ettiğimizde çıldırıyor. İpeğin tatilde tüm düzeni tepetaplak oldu. İlk gün bi miktar mızmızlandı ama diğer günler yavaş yavaş alıştı ve dönüşte kuzu gibiydi. Hava değişimi kesinlikle iyi geldi. Kızım yurtdışına çıkmak istermiş ben anlayamamışım :)

Normalde bebekle tatile gitsek mi diye düşünen anne babaların aksine ben tek başıma İpeği götürdüm yani en zorundan başladım. Bebek hasta olur götürme diyen o kadar çok oldu ki dönüşte ben bile şaşırdım niye hastalanmadı diye :) Şaka bi yana tek kaygım başına bişey gelirse ben yalnız koruyamazsam korkusu oldu. Normalde hiç bişeyden korkmam ama İpeğe zarar gelmesinden gerçekten hep tedirgindim hani yanımda eşim olsa riski paylaşırdık ama yalnız olunca Allah korudu çok şükür. Tabi ben hava atıyorum bebekle yalnız tatile çıktım diye ama arkadaşlarım çok yardımcı oldu.

Ayşe en yakın arkadaşım onun da  İpekten 2 ay büyük dünya tatlısı bir kızı var. Mihrişahın olması bize ilaç gibi geldi. Bi eksiğim olsa Ayşe tamamladı. Mihrişah sakin, sosyal dünya tatlısı bi kız İpek ise mızmız huysuz ve yaramaz. Dönüşte Mihrişahın bütün güzel huylarını aldık kötü huylarımızı da Mihrişaha sattık. Bu durumdan Ayşe muzdarip ama bizim keyfimiz yerinde :) Bu arada grubumuzun diğer 2 üyesi Hande ve Gamzenin de emeği çok büyük biz yorulduğumuzda bebeklere yardımcı oldular çantalarımızı taşıdılar arkamızı topladılar. Böyle arkadaşlar herkese lazım.  Tatil bizim için keyifliydi ama onlara sorarsak tatilde kafaları şişmiş olabilir :)

İlk tecrübeden sonra artık yeni planlar yapmaya başladık. Bundan sonra yeni maceralarda görüşmek üzere diyelim :)