23 Nisan 2015 Perşembe

Doğum Kiloları

Hamilelikte kaç kilo aldın?
Kaç kilo verdin?
Ne yedin de verdin?
Herhalde bu soruları hiç duymadıysam 180 kere duydum.
Sizinde olmuştur böyle. Nedense hamilelikte alınan kilo ve sonrasında verilen kilo daima merak konusu. Ee haksızda sayılmazlar bende anne olmadan önce meraklı meraklı sorardım. Allahtan kilolar gitti de hepsini verdim diyebiliyorum kilo veremeseydim baya bozulurdum..












Hamilelik boyunca 13 kilo aldım. Zaten hamileliğimde kiloma dikkat etmedim, bebek sağlıklı olsun kilo bi şekilde gider mantığındaydım. Fakat doğumda 6-7 kilo gider diye bekliyordum herkes öyle söylüyordu bu yüzden kendimi kilo almış görmüyordum. Doğuma gittiğimde 71 kiloydum doğumdan geldim en fazla 64-65 kiloyumdur diye bekliyorum aaa birde baktımki 68.5 kiloyum. Nasıl yani?
Bebek zaten 2700 çıktı bunun suyu plesentası nerde içimde mi kaldı derken boşveer bunları mı düşüneceksin lohusasın emziriyorsun zaten her emzirmede 500 kalori gidiyor ye be güzelim dedim. 3-4 gün sonra bir de baktım ben 71 kiloyum.. Kilo vermeyi geç eski hamilelik kiloma döndüm.. Doğumdan sonra göbek gitti ben zannediyorumki eski kıyafetlerim olacak 30 beden pantolona giremeyince moralim çok bozuldu. Bu böyle olmaz demekki bizi kandırmışlar lohusalıkta kilo hemen gitmiyormuş

dedim ve dikkat etmeye başladım.. Nasıl dikkat ettim.
Öncelikle bol su içtim. Süt yapan en önemli şey su. Kalorili gıdalar değil. Yemek olarak sebze ağırlıklı beslendim. Tatlı olarak kuru meyve ve hurma yedim. Tatlı krizim arada oldu o zaman kendimi sınırlamadım ama genel olarak bol yeşillik sebze meyve ve kuru meyve yedim. Ara öğünlerde mutlaka yoğurt yedim ve kendime ulaşılabilir hedefler koydum. 2ay sonra 10 kilo vermek gibi değil. 3 günde yarım kilo gidecek gibi kısa süreli ve ulaşılabilir hedefler koyarak motivasyonumu bozmadım tabi bu sürede tamamen emzirdim. Belirteyim benim yediklerime dikkat etmemin süte hiç bir etkisi olmadı İpek ilk 4 ay sadece anne sütüyle beslendi hiç mama vermedim. Yani sağlıklı yemenin süte bir etkisi yok. Aksine kilo verdikçe eski halime döndükçe moralim daha iyi oldu kendimi daha iyi hissettim ve doğum sonrası lohusa psikolojisinden hızlı sıyrıldım. Haa bu arada etrafımda bana kızan çok oldu emziriyorsun yemen lazım bıt bıt bıt. Zaten aç gezmedim ama yediklerime dikkat ettim. İlk 3 ayda 11-12 kilo gitti sonra da geri kalan 2 kilo gitti şimdi hamilelik öncesi kilomdayım. Tabii mutlu oluyorum kendime özen gösterdiğim için çünkü insan kendine özen gösterirse hayatında herşey çok daha yolunda gidiyor. Eskidenmiş süt yapıyor ye baklavaları börekleri muhabbeti. Bu ara da her emzirmede 500 kalori gitmiyormuş. Düzenli emzirdiğimiz zaman 1 günde toplamda 500 kalori gidiyormuş o da 1 dilim yaş pastaya bedel. Yani yediğimiz diğer tüm gıdalar göbek ve basen çevresine gidiyor bebeğe değil. Tabi işin bi başka boyutu bu benim tercihim doğum sonrası hızlı kilo vermek. Doktorlar ilk 6 ay asla diyet önermiyor ama baklavalı börekleri yemelisiniz de demiyorlar..

2 yorum:

  1. PEMBE ELBİSENİZ NERDEN ACABA KÜBRA HANIM

    YanıtlayınSil
  2. Üç yıldır hep eski halime dönecekmisim gibi hissediyorum ama ne yazık ki kilo veremedim ve bu durum da benim hala lohusa psikolojisinde Olmama neden oluyor.basaramadim.dua edin.....

    YanıtlayınSil