4 Haziran 2015 Perşembe

ONLİNE ALIŞVERİŞ YAPARKEN DİKKAT!

İnternetten alışveriş hayatımızı kolaylaştıran muhteşem birşey. Benim gibi alışverişe üşenenler için harika bir icat. Ben o kadar internetten alışverişe kendimi kaptırdımki uzun zamandır markete gitmedim. Diş fırçama kadar herşeyi internetten alıyorum. Alışveriş merkezi, mağazalar beni boğuyor. İnternetten alışverişin güvenli olduğunu düşünüyorum çünkü bende eticaret yapıyorum gerçekten sistem güvenli kanunlar çok katı hep tüketici lehine bu yüzden gayet rahat davranıyorum. Kaldıki kredi kartı kullanmak istemeynler için kapıda ödeme harika bir seçim. Fakat son 1 ayda karşılaştığım durumlarda şirketlerde sizleri uyarmak istiyorum aman dikkat diyorum.



Bu yazıyı yazıyorum çünkü internet alışverişlerinizde dikkatli olmanızı istiyorum. Ben iyi bir internet müşterisi olduğum için karşılaştığım sıkıntıları kendi müşterilerimize yaşatmamak istiyorum bunu hep kendi lehime çeviriyorum. Her tecrübeden bir ders almaya çalışıyorum. Bizde müşteri baştacı fakat birçok büyük firmalarda hala sorunlar var. Mosmoda.com duydunuz mu bilmiyorum dünya markalarını satan bir internet sitesi. Buradan eşime hediye aldım doğum gününden 1.5 ay kadar önce. Onay mailini sonradan farkettim yaklaşık 1 ay sonraya ürünün kargolanacağı yazıyordu. İptal ettirmeyi düşündüm sonra üşendim. Zaman var beklerim dedim. 1 ay geçti 1.5 ay geçti ne mail atan var ne ürünü gönderen. En azından gecikme olacak diye aramalarını ya da mail atmalarını beklerdim hatta gerekirdi. Ben mail attım cevap alamadım. Siparişin iptalini istedim 7-10 gün içinde iptal edileceğini söylediler ama böyle bir iptal olmadı. Instagram hesaplarına 2-3 kere yazdım sildiler. Ardından mail attım sizi rezil edicem şikayet edicem diye bu sefer siparişiniz bugün iptal edildi diye hemen mail attılar. Gerçektende bu sefer iptal ettiler ama baya uğraştırdılar. Sonra şikayet yazdım internette bi baktımki benim gibi şikayet yazan tonlarca kişi var. Dedim o zaman bi yerden alışveriş yapmadan önce etrafına soracaksın ya da google da aratıp sıkıntılı bi yer mi ona göre alışveriş yapacaksın bu da bana ders oldu.
Raffaello.com İtalyan sitesi dünya markalarının satıldığı bi site. Orjinalliğinden emin olduğum bi yer bu yüzden 7 yıldır zaman zaman alışveriş yapıyorum özellikle burada bulamadığım ürünlerde çok kolaylık oluyor. Şimdiye kadar bir sorun yaşamamıştım ama son yaşadığım beni şaşırttı. Geldi mi sorunlar zaten hepsi üst üste gelir. Bir ayakkabı aldım ürünü gönderdiler gümrükte maili geldi o günlerde de kredi kartı ekstremi inceliyorum bi baktım aldığım üründen 210 tl daha fazla para çekilmiş. Bana gönderilen onay mailine bakıyorum birde ekstreye bakıyorum arada 210 tl gibi bir fark var. Mail attım düzeltilmesi için incelediler aaa kusura bakmayın yanlış olmuş fazla çekilmiş dediler. Nasıl olur bu yanlış dedim bazen oluyor hemen düzeltiyoruz ama sizinki gözümüzden kaçmış dediler. Benden 37 euro fazla çektiklerini söylediler ama fazla çekilen tutar 60 euronun üzerindeydi ve bunu kabul etmediler. Ekstremi gönderdim haklısınız ama muhtemelen bankanız fazla çekmiş kesinti yapmış dediler. Bankanın kesinti yaptığı falan da yok ben sğrekli yurt dışından alışveriş yapıyorum ilk defa mı kesti olacak şey değil. Ürünü istemiyorum iade alın dedim bu sefer bu çektikleri bedelden daha fazla gümrük bedeli ödeyeceğimi söylediler. Hem fazla para çekiyorsunuz hemde gümrüğü bana ödetiyorsunuz hata sizde özür dileyeceğinize yangına körükle gidiyorsunuz dedim ama sistem değişti dediler. Hakikaten önceden iadelerde gümrük bedelini karşılıyorlardı artık karşılamıyorlarmış. Neyse ayakkabıyı iade göndermedim 105 tl bana iade yaptılar geri kalan bedel öylece kaldı ödemediler bir daha da ordan alışveriş yapmam son oldu.
Diyorumya geldi mi sorun üst üste gelir ve beni bulur böyleleri. Ergo baby diye bir kanguru markası var. Gidip almaya her zamanki gibi üşendim internetten sipariş verdim. Aslında bu yazdığım şikayetin firma ile alakası yok onu Türkiyede satan site http://www.kanguruburada.com dan kanguru sipariş verdim. Tek tek modelleri renkleri inceledim ve siyahta karar kıldım. Ürün bana geldi iğrenç bir kahve. Firmayı aradım beni meşgule attılar. Sonra mesaj attım, ürünü iade etmek istediğimi sebebi istediğim renk gelmemesi olduğunu yazdım. Hayır normalde sorun değil ama rengi cidden çok kötüydü. Ürünün seçtiğim ürün olduğunu hatalı ben olduğumu bu yüzden iade edemeyeceğimi söylediler. Dedimki nasıl olur benim seçtiğim siyah bana gönderdiğiniz stoğunuzda satılmamış kalan berbat bir renk. Hanfendi bizde 1 tek ürün vardır renk yoktur iade gönderirsenizde paranız 1 ay sonra gönderilir kesintiler yapılır kargoyu siz ödersiniz eski ödediğinizi de düşeriz falan filan.. Bu nasıl bir ticaret Allah aşkına biri bana açıklasın. Madem tek tip ürün var neden onlarca renk ve model var sitelerinde? Bunu belirtmeyip müşteriyi kandırma yolunu seçmişler, köylü kurnazlığı yaparak. Belli ki ürün stoklarında kalmış kanguruyu aldım 2. bir kanguru alacak halim de yok diye düşündüler muhtemelen. Bu müşteriyi kaybetsek ne olur mantığı. Üslup çok önemli hatalı renk gönderilebilir, hatalı ürün gönderilebilir bunlar olağan şeyler ama kusura bakmayın hanfendi siyah stokta tükenmiş yanlış anlaşılma olmuş deseler emin olun tepkim bambaşka olurdu. Düşündümde kubratekin.com dan alışveriş yapanlara bu tarz cevap versek ne olurdu. Telefonu bize yedirirdi müşteriler. Bu arada Ergo baby kaliteli güzel ama aldığım yerden asla almayın diyorum.
İnternetten alışverişin ne yazıkki bu yönleri kötü. İçinizi kararttım ama memnun kaldığım ve kesinlikle tavsiye ettiğim yerler bunların 10 katı kadar onları da yazıcam inşallah. Bu arada kendimi Uğur Dündar gibi hissettim hani pis fırınları falan basıyordu ya aynı onun tarzda bir yazı oldu. Tecrübe ettim bunlar adam olmaz. Sizde bu tarz durumlarda lütfen dikkat edin. Hata olmaz demiyorum hepimiz insanız ve insanın olduğu her yerde hata vardır. Önemli olan işletmelerin hata karşısında verdikleri cevaplar ve yaptıkları. Hatayı telafi edebildiği zaman 2 çift tatlı söz söylendiği zaman müşteri zaten anlayış gösterir. Müşteriye cevap vermeyip salak yerine koyan işletmelerde benim gibi iyi müşterilerini kaybeder.

5 yorum:

  1. Merhaba mosmodadan paranızı alabildiniz mi acaba bende şuan aynı sorunu yaşıyorumda

    YanıtlayınSil
  2. Bende size http://stilkapinda.com/urun-kategori/kadin/ bu siteyi öneriyorum ürünleri çok kaliteli ve müşteri hizmetleri de iyi bakmalısınız

    YanıtlayınSil
  3. Ayni sekilde bende para iadesi alamiyorum. Siz alabildiniz mi?

    YanıtlayınSil
  4. selamlar aynı durumu şuan ben yaşamaktayım. Pay-tr aracı kurum ile anlaşmasını bitirdiğini kendi bankam ile görüşüp iade istemem gerektiği gibi bir mail geldi. Paranızı alabildiniz mi? Nasıl yönlendirebilir siziniz beni, bizi.. muhakkak benim gibi yazınızı okuyan bir çok mağdur bulunmaktadır.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geçmiş olsun.. parayı geç olsa da aldım.. şikayet edeceğimi belirttiğim sayısız mail atarak aldım fakat uğraştırdılar bundan sonra size de ders olsun ilk defa alışveriş yapacağınız siteyi araştırıp o şekilde ödeme yapın zira ben öyle yapıyorum.

      Sil